25 kwietnia, czyli we wtorek nasza szkoła brała udział w wideokonferencji dotyczącej działań związanych z realizacją projektu "Tłumaczymy żywioły". Połączyliśmy się z PSP Chróścnia oraz koordynatorem projektu MCWE z Opola. Prezentowaliśmy działania szkoły w tym projekcie oraz wymienialiśmy się spostrzeżeniami z zakresu przebiegu doświadczeń, które wykonywaliśmy w czasie trwania projektu "Tłumaczymy żywioły". Miłym doświadczeniem dla uczniów i nauczycieli było móc podzielić się wiedzą i doświadczeniami z realizacji projektu. Jednocześnie uczniowie wykorzystywali sprzęt w postaci oświetlenia otrzymanego w ramach Rządowego Projektu Laboratoria Przyszłości.

   Uczniowie klasy 7b w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości projektowali logo naszej szkoły. W swojej pracy wykorzystywali najnowocześniejszy program Tinkercad. Efekty swojej pracy drukowali na drukarce 3D. Wszyscy wykazali ogromne zainteresowanie oraz zaangażowanie w pracę.

        Uczniowie klasy 8c w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości programowali mikrokontrolery HaloCode. Programowanie odbywało się za pomocą programu Pyton a efekty tego było widać zaraz po uruchomieniu świeceniem się układów. 

     W miesiącu kwietniu uczniowie uczestniczący w zajęciach koła kulinarnego przygotowali między innymi: tosty z bananami, tortille i omlet warzywny.  Wykorzystaliśmy w tym celu takie akcesoria kuchenne: opiekacz, miski, deski do krojenia, noże, patelnie, kuchenkę elektryczną, łyżki, noże, mikser, które szkoła pozyskała między innymi z programu Laboratoria Przyszłości. Efekty ich pracy możemy zobaczyć na załączonych zdjęciach.