„Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. […] Jej celem jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka)”[1].

     W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła pozyskała wiele nowych pomocy dydaktycznych z zakresu IT, w tym m. in. zestaw czternastu Genibotów  (czyt. dżinibotów) z dużym pakietem akcesoriów do kodowania off- i online oraz 16 sztuk okularów do wirtualnej rzeczywistości ClassVR z kontrolerami ręcznymi, oprogramowaniem oraz zasobem wirtualnych materiałów dydaktycznych.  Wśród nich są setki obrazów sferycznych oraz dziesiątki filmów 360° i modeli 3D, które stanowią świetne uzupełnienie treści podstawy programowej z większości przedmiotów.

        Uczniowie klasy 8b w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości programowali mikrokontrolery HaloCode. Programowanie odbywało się za pomocą programu Pyton a efekty tego było widać zaraz po uruchomieniu świeceniem się układów. 

       W marcu uczniowie uczestniczący w zajęciach koła kulinarnego przygotowali między innymi: przepyszne gofry z owocami, pastę jajeczną ze szczypiorkiem, a także budyń, kisiel i galaretkę. W tym celu wykorzystaliśmy takie akcesoria kuchenne: kubki, miski, deski do krojenia, noże, garnek, gofrownicę, kuchenkę elektryczną, łyżeczki, mikser, które szkoła pozyskała między innymi z programu Laboratoria Przyszłości. Efekty ich pracy możemy zobaczyć na załączonych zdjęciach.