Uczniowie naszej szkoły w ramach ogólnopolskiego projektu Instytutu Badań Edukacyjnych „ Moc Relacji w Edukacji- łączymy, aby zmieniać” przystąpili do pilotażu jednego z rozwiązań zaproponowanych w Reformie 2026 - tygodnia projektowego w szkole.
        Naszym zadaniem było poznać patronkę szkoły królową Jadwigę, jej zasługi oraz czasy, w których żyła, wykorzystując matematykę- królową nauk. Nasz projekt stał się przedsięwzięciem interdyscyplinarnym. Nadano mu tytuł” Mnożymy tajemnice, sumujemy fakty- królowa Jadwiga pod lupą matematyki. Przez cały tydzień, łącząc różne przedmioty( matematykę, informatykę, historię, geografię i plastykę) oraz różne kompetencje pracowaliśmy nad różnymi zadaniami związanymi z czasami i życiem królowej Jadwigi.

 

"Zamknijcie drzwi od kaplicy
I stańcie dokoła truny;
Żadnej lampy, żadnej świécy,
W oknach zawieście całuny.
Niech księżyca jasność blada
Szczelinami tu nie wpada.
Tylko żwawo, tylko śmiało"...

 

Tymi słowami Guślarz zaprasza mieszkańców wsi na obrzęd, a my zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszego dzisiejszego czytania. 

 

    Uczniowie klasy 7c prezentowali na lekcji swoje autorskie filmy inspirowane dramatem A. Mickiewicza "Dziady". Reżyseria, kostiumy, scenografia to ich wspólne dzieło. Brawo 🙂


 

 
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie!

     Klub Wolontariusza 15-tki przyłącza się do akcji charytatywnej, zainicjowanej przez naszą Panią Elizę, polegającej na zbiórce "używanych" okularów korekcyjnych, przeciwsłonecznych z filtrem UV lub samych oprawek, które zostaną przekazane przez organizację Lions Club Warszawa najbardziej potrzebującym (Afryka, Ameryka Południowa, Azja). Okulary można przynosić na portiernię, do sali nr 8 (kadry) lub do p. N. Szafrańskiej-Kozłowskiej.
 


Termin zbiórki: do 28.11.2025.


Zachęcamy do przejrzenia szafek i włączenia się w robienie dobra.😎♥️

      W piątek 14.11.2025 r w PSP nr 5 w Opolu miało miejsce wspaniałe wydarzenie ,,Opole śpiewa o niepodległości”. Koncert patriotyczny w wykonaniu chórów szkolnych stowarzyszenia „Opolszczyzna śpiewa” nie odbywał się już od kilku lat. W tym roku podjęto się trudu przygotowania tego przedsięwzięcia, a rezultat okazał się znakomity.
     Oprócz chórów na koncercie wystąpił znany opolski baryton Oskar Koziołek z repertuarem pieśni Stanisława Moniuszki, co uświetniło całe wydarzenie. Nasz szkolny chór także zaznaczył swój udział w tym przedsięwzięciu, prezentując solowe wykonanie pieśni „Wolność, kocham i rozumiem”.
     Wrażenia i doznania dla uszu były wyjątkowe.

      Uczniowie czterech klas - 1c, 2a, 3b i 3c - rozpoczęli udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Jak mówić o niepełnosprawności?”. Podczas pierwszych październikowych spotkań dzieci dowiedziały się, czym jest niepełnosprawność i jakie może przybierać formy. Szczególną uwagę poświęcono niepełnosprawności ruchowej oraz głuchocie.
     Uczniowie poznali codzienne wyzwania, z jakimi mierzą się osoby z porażeniem mózgowym czy osoby niesłyszące, a także zastanawiali się, w jaki sposób każdy z nas może im pomóc.
     Zajęcia pełne były bajek, krótkich filmików, ciekawych rozmów i inspirujących działań plastycznych. Powstałe prace już wkrótce ozdobią szkolne korytarze, przypominając wszystkim o wartości empatii, zrozumienia i otwartości na drugiego człowieka. 💙

      Z ogromna radością informujemy, że Alicja Czerenda z kl.6a, Agata Zięba z kl.7b wraz z Alicją Duchnowską i Magdaleną Lorenc z kl.8c zostały laureatkami pleneru plastycznego „Opole kredką rysowane”, który odbył się 7 października br. w opolskim śródmieściu.
      Ich wyjątkowe prace, pełne koloru, wrażliwości i artystycznej wyobraźni, zostały docenione przez jury i można je obecnie podziwiać na wystawie w Młodzieżowym Domu Kultury w Opolu (MDK).

       W tym roku szkolnym nasza szkoła rozpoczęła projekt e-Twinning pod nazwą „Natur verbindet uns” - „Łączy nas natura”. Wszystkie działania realizowane są w języku niemieckim. Partnerami przedsięwzięcia są: szkoła Sant Gervasi z Mollet del Vallès (z Hiszpanii),a także szkoła Kemer Uğur Ortaokulu z Kemer (z Turcji). Celem projektu, oprócz nabywania i wykorzystania w praktyce umiejętności językowych, jest poznanie tajników natury krajów europejskich i jej wpływu na kulturę. W trakcie rocznej pracy uczniowie będą wyszukiwać podobieństwa i różnice pomiędzy środowiskami naturalnymi Polski, Hiszpanii i Turcji, a także rozwijać świadomość na temat ich ochrony. Projekt skierowany jest do wszystkich dzieci naszej szkoły, natomiast większość zadań realizuje grupa z klas 7, uczących się języka mniejszości narodowej. We wrześniu, wspólnie z uczniami z trzech szkół, został opracowany plan pracy na cały rok szkolny, ponadto uczestnicy założyli swoje konta na stronie projektu i stworzyli swoje awatary profilowe. W październiku powstały wizytówki i wiadomości głosowe, które również zostały tam umieszczone. Planowane zadania na ten rok szkolny obejmują między innymi: wideokonferencję pomiędzy naszymi szkołami, kontakt między uczniami poprzez czat projektu, a także stworzenie prezentacji o pomnikach przyrody. Wszystkie materiały umieszczane zostają na stronie projektu Europejskiej Platformy Edukacji Szkolnej.