Szkoła przyszłości już dziś!
„Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. […] Jej celem jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka)”[1].
W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła pozyskała wiele nowych pomocy dydaktycznych z zakresu IT, w tym m. in. zestaw czternastu Genibotów (czyt. dżinibotów) z dużym pakietem akcesoriów do kodowania off- i online oraz 16 sztuk okularów do wirtualnej rzeczywistości ClassVR z kontrolerami ręcznymi, oprogramowaniem oraz zasobem wirtualnych materiałów dydaktycznych. Wśród nich są setki obrazów sferycznych oraz dziesiątki filmów 360° i modeli 3D, które stanowią świetne uzupełnienie treści podstawy programowej z większości przedmiotów.
Wideokonferencja z PSP Chróścina
25 kwietnia, czyli we wtorek nasza szkoła brała udział w wideokonferencji dotyczącej działań związanych z realizacją projektu "Tłumaczymy żywioły". Połączyliśmy się z PSP Chróścnia oraz koordynatorem projektu MCWE z Opola. Prezentowaliśmy działania szkoły w tym projekcie oraz wymienialiśmy się spostrzeżeniami z zakresu przebiegu doświadczeń, które wykonywaliśmy w czasie trwania projektu "Tłumaczymy żywioły". Miłym doświadczeniem dla uczniów i nauczycieli było móc podzielić się wiedzą i doświadczeniami z realizacji projektu. Jednocześnie uczniowie wykorzystywali sprzęt w postaci oświetlenia otrzymanego w ramach Rządowego Projektu Laboratoria Przyszłości.
Wideokonferencja z PSP 9
30 listopada, czyli w środę nasza szkoła brała udział w wideokonferencji dotyczącej działań związanych z realizacją projektu "Tłumaczymy żywioły". Połączyliśmy się z PSP 9 oraz koordynatorem projektu MCWE z Opola. Prezentowaliśmy działania szkoły w tym projekcie oraz wymienialiśmy się spostrzeżeniami z zakresu przebiegu doświadczeń, które wykonywaliśmy w czasie trwania projektu "Tłumaczymy żywioły". Miłym doświadczeniem dla uczniów i nauczycieli było móc podzielić się wiedzą i doświadczeniami z realizacji projektu.