Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Królowej Jadwigi w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Strona internetowa Publicznej Szkoły Podstawowej nr 15 im. Królowej Jadwigi.
- Data publikacji strony internetowej: 2019-09-01.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-09-01.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
- Brak tekstów alternatywnych do zamieszczonych grafik.
Powody braku spełaniania wymagań
- Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-03-31.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-31.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Adam Kowalski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 4552803 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Królowej Jadwigi w Opolu
Parking
- Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 20 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
-
Miejsca parkingowe znajdują się na dziedzińcu. Można na niego wjechać przez bramę. Szlaban otwiera pracownik, po telefonicznym poinformowaniu o potrzebie wjechania na teren szkoły
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
- Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
-
Do wejścia głównego dojdziesz przez furtkę w ogrodzeniu. Od furtki prowadzi na wprost chodnik do wejścia. Zamknij furtkę.
- Do wejścia prowadzą schody.
- Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu %.
- Drzwi otwierają się automatycznie.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
- Skorzystaj z dzwonka przy drzwiach.
- Skorzystaj z domofonu przy drzwiach.
-
Możesz skorzystać z windy znajdującej się z drugiej strony budynku niż wejście główne.
Przestrzeń za wejściem
-
Za wejściem głównym w odległości ok 3m znajdują się drugie drzwi z domofonem. Po lewej stronie znajduje się portiernia, gdzie można uzyskać pomoc od pracownika technicznego. Po prawej stronie za wejściem znajdują się krzesła.
- Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
- Punkt obsługi znajduje się po lewej stronie za wejściem głównym.
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
- Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Możesz skorzystać z windy.
Schody
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Winda
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie
- Winda znajduje się poza budynkiem
-
Z drugiej strony budynku od wejścia głównego szkoły. Można do niej się dostać przemieszczając po wejściu przez furtkę w prawo przed budynkiem. Winda będzie znajdować się po lewej stronie w rogu dziedzińca szkoły.
- Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
- Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
- W razie problemów - zadzwoń do obsługi na numer telefonu: 77 4552803
Pomieszczenia
- Pomieszczenia nie są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma pochwytów przy ustępie.
Aplikacje mobilne
brak