Lekcje programowania w starszych klasach zyskały w naszej szkole nowy praktyczny wymiar dzięki Robotom Makeblock – mBot 1.1. Można nimi sterować za pomocą pilotów, tak by poruszały się w dowolnych kierunkach. Dzięki podwójnemu czujnikowi linii mBoty jeżdżą także po narysowanych lub wydrukowanych trasach, podobnie jak Ozoboty. Te rozwiązania podobają się jednak głównie uczniom klas młodszych. Ci starsi wydają robotom polecenia, komunikując się z nimi poprzez bluetooth lub kabel USB w wizualnym – blokowym języku programowania Scratch. Uczą się więc podstawowych pojęć algorytmiki, układając (jak puzzle) proste algorytmy na darmowej internetowej platformie ozoblockly.pl, a ich poprawność mogą sprawdzić w praktyce właściwie natychmiast, przesyłając je do pamięci mBotów. Roboty oprócz odbiornika podczerwieni i czujników linii posiadają również m.in. czujniki: ultradźwiękowy, odległości, światła, temperatury i kolorów oraz wyświetlacz i diody RGB, dlatego układane przez uczniów algorytmy nie muszą opisywać wyłącznie ruchu mBotów. Można je zaprogramować tak, by mierzyły temperaturę w sali, omijały przeszkody, mierzyły odległość, zmieniały kolory w określony sposób czy rozegrały mecz piłki nożnej, a to zaledwie kilka przykładów możliwości wykorzystania robotów. Ponadto mBoty są kompatybilne z klockami LEGO, więc można je łączyć z naszymi szkolnymi zestawami LEGO WeDo. Programowanie na monitorach laptopów nie jest już więc nudne i trudne. Uczniowie bawiąc się, kształtują myślenie komputacyjne, algorytmiczne oraz rozwijają kreatywność i samodzielność.

W poniższej galerii znajdują się zdjęcia i filmy nagrane podczas lekcji informatyki i prezentujące niektóre zadania zaprogramowane przez uczniów.