1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

„Uczniowie prezentują ulubione aplikacje w procesie edukacji”

 

„Uczniowie prezentują ulubione aplikacje w procesie edukacji”

(„Students present their favourite apps in education”)

W ramach realizacji projektu „From Europe 1010 BC to Europe 2020 PC” programu Erasmus + uczniowie mieli okazję poznać na lekcjach różnych przedmiotów wiele aplikacji komputerowych                 i programów wspierających proces uczenia się. Dzięki ich wykorzystaniu na zajęciach uczniowie zwiększali swoje kompetencje z zakresu właściwego korzystania z narzędzi TIK, które nie tylko mogą służyć zabawie, ale także pomóc w nauce. Wspomagając się aplikacjami podczas lekcji i realizując zadanie: eTwinning „Students present their favourite apps in education”, uczniowie rozwijali kompetencje kluczowe, kształcili swoją kreatywność i zdolność logicznego myślenia, a także umiejętność współpracy z rówieśnikami.

Dużą popularnością wśród uczniów oraz ich zainteresowaniem cieszyły się takie aplikacje i programy jak:

- Kahoot – platforma służąca do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów;



-Program Matlandia Junior i Program Matlandia – interaktywne animowane zadania matematyczne;



-Scratch Junior- aplikacja, dzięki której uczniowie mogli programować proste gry i animacje;



-Słowniki online na urządzenia mobilne;



-StoryBird i StoryJumper – aplikacje, dzięki którym uczniowie mogli tworzyć książeczki online, ćwiczyć swoją wyobraźnie dzięki tworzeniu historyjek, opowiadań w języku polskim oraz językach obcych;



-Program do prezentacji Microsoft PowerPoint i LibreOffice Impress – programy do tworzenia prezentacji multimedialnych, z których uczniowie chętnie korzystali na różnych przedmiotach, aby przedstawić efekty swojej pracy w grupie lub w ciekawy sposób zaprezentować klasie pracę domową;



-QR Code scanner – aplikacja służąca do odczytywania zakodowanych wiadomości w formie Qr kodu. Dzięki niej uczniowie mogli odczytać zaszyfrowane zadanie na lekcji lub ukrytą wiadomość;

 

-PiZap – aplikacja do edytowania zdjęć, tworzenia kolaży. Z jej pomocą uczniowie mogli tworzyć piękne kartki okolicznościowe;



- Dvolver – program umożliwiający tworzenie animacji z bajkowymi postaciami i dialogami;



-VideoShow i Stop Motion Studio – aplikacje, dzięki którym uczniowie tworzyli filmiki w formie animacji poklatkowych;

 

-Google Santa Tracker – platforma z zadaniami interaktywnymi, dzięki której uczniowie mogli śledzić trasę św. Mikołaja, uczyć się kodowania czy projektowania kartek;



-Socrative Student – aplikacja umożliwiająca rozwiązywanie testów i quizów przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych.



800 lat opola

Nasze sukcesy

logo Erasmus

Blog SKO

sko2

e_dziennik

baner vulcan 1

BIP

bip logo pomn1 grad