Czy można uczyć się programowania poprzez zabawę i to bez komputerów i Internetu? Można! Nasi uczniowie już od pierwszej klasy poznają podstawowe zasady układania prostych algorytmów, rozwijając tym samym myślenie komputacyjne. W ramach zajęć komputerowych, kół zainteresowań czy innowacji bawią się szkolnymi pomocami dydaktycznymi, które przygotowują do rozwiązywania typowych problemów informatycznych i używania wizualnych języków programowania. Uczniowie klas I-III mają do dyspozycji np. książeczki z magnetycznymi elementami, dzięki którym układa się rozwiązania łamigłówek na coraz wyższych poziomach trudności, zabawki i gry logiczne, np. Tres, Rubick’s Race, wieże Hanoi czy gry planszowe, np. LABIrynt. Często jednak podczas tego typu zajęć wykorzystuje się nietypowe pomoce dydaktyczne, np. kolorowe plastikowe zakrętki, klocki, kolorowe serwetki czy po prostu krzesełka, które stają się elementami logicznych zadań. Przykłady takich zabaw można obejrzeć na zdjęciach i filmach nagranych podczas zajęć w klasach 1a, 1b, 2b, 2c i 3c (2017/2018 i 2018-2019).